Instuurperiode PrinsjesPodcastprijs verlengd

DEN HAAG, 7 juli 2024 – In verband met het aantreden van het nieuwe kabinet en het spraakmakende debat over de regeringsverklaring van afgelopen donderdag is de deadline voor het insturen van afleveringen voor de PrinsjesPodcastprijs met enkele dagen verplaatst, naar 12 juli.

De oorspronkelijke deadline van 7 juli was, zoals elk jaar, afgestemd op de laatste vergaderweek in de Tweede Kamer voor het zomerreces. Omdat echter juist in die week een nieuw kabinet is beëdigd dat meteen het vuur aan de schenen gelegd kreeg, willen we podcastmakers nog enkele dagen de kans geven om eventuele afleveringen over de ontwikkelingen van de laatste dagen in te sturen. U kunt uiterlijk vrijdag 12 juli uw afleveringen insturen.

Als u al drie afleveringen heeft ingestuurd kunt u een nieuwe inzending doen met maximaal drie afleveringen die de jury meeneemt in haar beoordeling. Uw eerdere inzendingen vervallen dan. In de loop van augustus maakt de jury de genomineerde afleveringen bekend. De uitreiking van de PrinsjesPodcastprijs vindt, samen met die van de PrinsjesBoekenprijs en PrinsjesFotoprijs, plaats tijdens Democratie in Woord en Beeld in de Eerste Kamer op vrijdagochtend 13 september 2024 van 10:00 tot 12:00 uur.

Voor vragen kunt u contact opnemen Jelle Baartmans via jelle@stichtingdwb.nl

Splinter Chabot en Merel Ek, juryleden van de PrinsjesPodcastprijs, maken de winnaar van 2023 bekend.